A ALEGRIA INVADIU MINHA ALMA

A ALEGRIA INVADIU MINHA ALMA
Big Meu Lindo.

sexta-feira, 8 de agosto de 2014

Greenpeace

Dear Rose,

Last Friday, Russian authorities released the Greenpeace ship, the Arctic Sunrise.

It’s been a long time coming - nearly a year in fact. And sitting at my desk, I couldn’t help but cry. This time, the tears rolling down my cheeks were tears of relief and joy. 

Last September, myself and 29 others, known as the ‘Arctic 30’, were sent to a Russian prison. We were charged with piracy and hooliganism for peacefully protesting against the world’s first oil platform to produce oil from the icy Arctic waters. We spent two months in isolated prison cells and a further five weeks on bail, before receiving amnesty for a crime we didn’t commit.

Murmansk prison is a dark place. It’s a place where time slows down and futures fade. But with your support, with the support of 5 million people behind me, you gave me hope.

The Arctic Sunrise has been sitting in the icy cold waters of Murmansk since that fateful day, September 24th, when we were brought to Russia and thrown into jail. Now, finally, as she makes her way home to Amsterdam I’d like to celebrate this victory with you. This is your victory as much as it is mine. You helped get me and my 29 friends out of prison and you helped get the Arctic Sunrise back.

The Arctic Sunrise is our only icebreaker. She makes it possible for us to campaign in the icy seas and expose environmental crime in the Arctic. But to me, she is way more than a campaign tool. She’s a ship that carries hope, hope for a better future. And she is a ship that carries love, love from all our supporters who put so much faith in the work we do.

You were there when I needed you the most, and sending a thank you email just doesn’t feel like enough. I can’t thank you in person, or shake your hand, but I can do one thing, I can make a promise; I promise that I will not give up or give in to oil companies who threaten the Arctic. I know you won't either.

To me, the Arctic is a magical place. It’s a place where endless white horizons show no signs of habitation except for the distant footprints of a polar bear or an Arctic fox. And now appearing on what used to be an untouched horizon, is the odd speckle of an oil platform. As oil companies such as Shell and Gazprom travel to the last frontiers of earth in a desperate bid for oil, they threaten a deeply fragile ecosystem. Drilling oil in the Arctic not only puts the region at risk of deadly oil spills, but it also accelerates climate change and the speed at which the Arctic is melting.

When I was in prison, my lawyer used to look at me in a concerned way that made me question if I was ever getting out. For anyone sitting in Russia, our situation looked very bad. But I remained hopeful because I had your help.

Sometimes I look at the Arctic and worry about its future. But then I remind myself that 20 years ago, when we were only a few, we turned Antarctica into a sanctuary, and now we are stronger, because together, we are 5 million people.Together, we will win this fight. Together, we will save the Arctic. 

Alex - Arctic 30

PS. Please help me celebrate the return of the Arctic Sunrise by telling me why the Arctic is special to you.
Caro Rose, 

Sexta-feira passada, as autoridades russas lançaram o navio do Greenpeace, o Arctic Sunrise. 

Tem sido um tempo para chegar - cerca de um ano, na verdade. E sentado na minha mesa, eu não pude deixar de chorar. Desta vez, as lágrimas rolando pelo meu rosto eram lágrimas de alívio e alegria. 

Em setembro passado, eu e outros 29, conhecido como o 'Arctic 30', foram enviados para uma prisão russa. Fomos acusados ​​de pirataria e vandalismo para pacificamente protestar contra a plataforma do mundo primeiro óleo para produzir óleo das águas do Ártico geladas. Passamos dois meses em celas isoladas e mais cinco semanas sob fiança, antes de receber a anistia para um crime que não cometeu. 

Murmansk prisão é um lugar escuro. É um lugar onde o tempo fica mais lento e futuros desaparecer. Mas, com seu apoio, com o apoio de 5 milhões de pessoas atrás de mim, você me deu esperança. 

O Arctic Sunrise tem sentado nas águas geladas de Murmansk desde aquele dia fatídico, 24 de setembro, quando foram levados para a Rússia e jogado na prisão. Agora, finalmente, como ela faz o seu caminho de casa para Amsterdam Eu gostaria de comemorar esta vitória com você. Esta é a vitória tanto quanto ele é meu. Você ajudou a mim e aos meus 29 amigos fora da prisão e você ajudou a obter o Arctic Sunrise volta. 

O Arctic Sunrise é a nossa única quebra-gelo. Ela faz com que seja possível para nós para fazer campanha nos mares gelados e expor os crimes ambientais no Ártico. Mas, para mim, ela é muito mais do que uma ferramenta de campanha. Ela é um navio que carrega a esperança, esperança de um futuro melhor. E ela é um navio que transporta o amor, o amor de todos os nossos apoiantes que colocam muita fé no trabalho que fazemos. 

Você estava lá quando eu mais precisei de você, e enviar um mail de agradecimento apenas não se sente como suficiente. Eu não posso agradecer pessoalmente, ou apertar sua mão, mas eu posso fazer uma coisa, eu posso fazer uma promessa; Eu prometo que não vou desistir ou ceder às companhias petrolíferas que ameaçam o Ártico. Eu sei que você não quer. 

Para mim, o Ártico é um lugar mágico. É um lugar onde os horizontes brancas infinitas não mostram sinais de habitação, exceto para as pegadas distantes de um urso polar ou um raposa do Ártico. E agora aparecendo em que costumava ser um horizonte intocado, é o salpico ímpar de uma plataforma de petróleo. Como as empresas petrolíferas como a Shell ea Gazprom viagem às últimas fronteiras da terra em uma tentativa desesperada para o petróleo, ameaçam um ecossistema profundamente frágil. Perfuração de petróleo no Ártico não só coloca a região em risco de derrames de petróleo mortais, mas também acelera a mudança climática e da velocidade com que o Ártico está derretendo.

Quando eu estava na prisão, o meu advogado costumava olhar para mim de uma forma preocupada que me fez pergunta se eu já estava saindo. Para alguém sentado na Rússia, a nossa situação estava muito ruim. Mas fiquei esperançoso, porque eu tinha a sua ajuda. 

Às vezes olho para o Ártico e se preocupar com o seu futuro. Mas então eu me lembro que, há 20 anos, quando éramos poucos, voltamos a Antártida em um santuário, e agora somos mais fortes, porque, juntos, estamos a 5 milhões de pessoas. Juntos, vamos vencer essa luta. Juntos, vamos salvar o Ártico. 

Alex - Arctic 30 

PS. Por favor, me ajude a comemorar o retorno do Arctic Sunrise por me dizer por que o Ártico é especial para você.

Nenhum comentário:

Postar um comentário