A ALEGRIA INVADIU MINHA ALMA

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quinta-feira, 26 de fevereiro de 2015

HINDI - Official Letter in Hindi

As many of our Hindi learners might be living in India and have to communicate with various official departments at some point of time during your stay, you might need to write a letter in Hindi if you happens to live in some of the states where the preferred language for official communication is Hindi.
Writing an official letter in Hindi is not very different than an official letter in English in format, the only thing that you need to take care of is the official vocabulary.
Let me show you the format of official letter in Hindi. Let’s write a letter to the regional income tax officer to notify him or her about a mistake in your income tax for the previous year.
A official letter usually start with the sender address. In Hindi letter, it is usually positioned on the upper right corner.
विजय सिंह, (Your name)
B–26 महारानी बाग, (House number and street/ locality name)
नई दिल्ली। (name of the state)
दिनांक : 24.04.2012 (date)
After placing your address, place 2 line breaks and then detail of the concerned official with name of the department and location on the left side.
सेवा में, (To)
श्रीयुत आयकर आधिकारी,  (Official title to which the letter is addressed)
नई दिल्ली विभाग, (Name of the department or institute)
नई दिल्ली (Name of the state)
Then comes the subject of the letter after 2 line breaks as,
विषय (Subject) : आयकर में त्रुटि। (Error in Income Tax)
After the subject line, place 2 line breaks and address the the receiver as ,
मान्यवर (Excellency) or
महोदय (Sir) or महोदया (Madam)
Now, after placing 2 line breaks the sender writes the main message of the letter,
मैं आपको सूचित करना चाहता हूँ की मेरे वित्त वर्ष २०१४ के आयकर में त्रुटि है। मेरा आपसे निवेदन है की कृपया मेरे वित्त वर्ष २०१४ के आयकर में यथाशीघ्र त्रुटि का निवारण करने का कष्ट करे।
(I would like to bring to your notice that there is a mistake in my income tax for the financial year of 2014. I would like to request to you to correct the mistake in my income tax for the financial year as soon as possible.)
After the main message we close the letter with the following in the lower left corner after 2 line breaks,
धन्यवाद, (Thank you)
भवदीय (Yours truly, or yours sincerely)
विजय सिंह (Your name)
Now, you can combine all the part and you have your this official letter. The above mentioned part combine to produce the sample official letter on the error in income tax and look like this,
विजय सिंह, (Your name)
B–26 महारानी बाग, (House number and street/ locality name)
नई दिल्ली। (name of the state)
दिनांक : 24.04.2012 (date)

सेवा में, (To)
श्रीयुत आयकर आधिकारी,  (Official title to which the letter is addressed)
नई दिल्ली विभाग, (Name of the department or institute)
नई दिल्ली (Name of the state)
विषय (Subject) : आयकर में त्रुटि। (Error in Income Tax)
मान्यवर (Excellency) or
महोदय (Sir) or महोदया (Madam)
मैं आपको सूचित करना चाहता हूँ की मेरे वित्त वर्ष २०१४ के आयकर में त्रुटि है। मेरा आपसे निवेदन है की कृपया मेरे वित्त वर्ष २०१४ के आयकर में यथाशीघ्र त्रुटि का निवारण करने का कष्ट करे।
(I would like to bring to your notice that there is a mistake in my income tax for the financial year of 2014. I would like to request to you to correct the mistake in my income tax for the financial year as soon as possible.)
धन्यवाद, (Thank you)
भवदीय (Yours truly, or yours sincerely)
विजय सिंह (Your name)
*
Ofício em Hindi
Como muitos de nossos alunos Hindi pode estar vivendo na Índia e tem que se comunicar com vários departamentos oficiais, em algum ponto do tempo durante a sua estadia, você pode precisar de escrever uma carta em Hindi, se você passa a viver em alguns dos estados onde o preferido linguagem para a comunicação oficial é Hindi.

Escrever uma carta oficial em hindi não é muito diferente do que uma carta oficial em Inglês no formato, a única coisa que você precisa tomar cuidado é o vocabulário oficial.

Deixe-me mostrar-lhe o formato de carta oficial em hindi. Vamos escrever uma carta para o oficial de imposto de renda regional, para notificá-lo sobre um erro em seu imposto de renda para o ano anterior.

Uma carta oficial geralmente começam com o endereço do remetente. Na carta Hindi, é normalmente posicionada no canto superior direito.

विजय सिंह, (seu nome)
B-26 महारानी बाग, (Número de casa e rua / nome localidade)
नई दिल्ली. (Nome do Estado)

दिनांक: 24.04.2012 (data)

Depois de colocar o seu endereço, coloque duas quebras de linha e, em seguida, detalhe do funcionário em causa com o nome do departamento e localização no lado esquerdo.

सेवा में, (To)
श्रीयुत आयकर आधिकारी, (título oficial a que a carta é dirigida)
नई दिल्ली विभाग, (Nome do departamento ou instituto)
नई दिल्ली (nome do Estado)

Em seguida, vem o assunto da carta depois de 2 de quebras de linha,

विषय (Subject): आयकर में त्रुटि. (Erro no Imposto de Renda)

Depois da linha de assunto, coloque duas quebras de linha e abordar o receptor como,

मान्यवर (Excelência) ou
महोदय (Sir) ou महोदया (Senhora)

Agora, depois de colocar duas quebras de linha o remetente escreve a mensagem principal da carta,

मैं आपको सूचित करना चाहता हूँ की मेरे वित्त वर्ष 2014 के आयकर में त्रुटि है. मेरा आपसे निवेदन है की कृपया मेरे वित्त वर्ष 2014 के आयकर में यथाशीघ्र त्रुटि का निवारण करने का कष्ट करे.

(Eu gostaria de trazer para o seu aviso de que não é um erro em meu imposto de renda para o exercício de 2014. Eu gostaria de pedir-lhe para corrigir o erro no meu imposto de renda para o exercício o mais rápido possível.)

Após a mensagem principal que fechar a carta com o seguinte no canto inferior esquerdo após quebras de linha 2,

धन्यवाद, (Obrigado)

भवदीय (Yours truly, ou Atenciosamente)
विजय सिंह (seu nome)

Agora, você pode combinar toda a parte e você tem o seu presente carta oficial. A parte acima indicado se combinam para produzir a carta oficial da amostra sobre o erro no imposto de renda e parecido com este,

विजय सिंह, (seu nome)
B-26 महारानी बाग, (Número de casa e rua / nome localidade)
नई दिल्ली. (Nome do Estado)

दिनांक: 24.04.2012 (data)

 

सेवा में, (To)
श्रीयुत आयकर आधिकारी, (título oficial a que a carta é dirigida)
नई दिल्ली विभाग, (Nome do departamento ou instituto)
नई दिल्ली (nome do Estado)

विषय (Subject): आयकर में त्रुटि. (Erro no Imposto de Renda)

मान्यवर (Excelência) ou
महोदय (Sir) ou महोदया (Senhora)

मैं आपको सूचित करना चाहता हूँ की मेरे वित्त वर्ष 2014 के आयकर में त्रुटि है. मेरा आपसे निवेदन है की कृपया मेरे वित्त वर्ष 2014 के आयकर में यथाशीघ्र त्रुटि का निवारण करने का कष्ट करे.

(Eu gostaria de trazer para o seu aviso de que não é um erro em meu imposto de renda para o exercício de 2014. Eu gostaria de pedir-lhe para corrigir o erro no meu imposto de renda para o exercício o mais rápido possível.)

धन्यवाद, (Obrigado)

भवदीय (Yours truly, ou Atenciosamente)
विजय सिंह (seu nome)



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